Skup pojazdów zabytkowych

NIE ZAJMUJEMY SIĘ SPRZEDAŻĄ CZĘŚCI SAMOCHODOWYCH
OSOBOWE / DOSTAWCZE / BUSY / CIĘŻAROWE / USZKODZONE
POLEASINGOWE / TERENOWE / ŁODZIE / MOTOCYKLE / ZABYTKOWE

Zadzwoń: 511 650 620

Lucarss@wp.pl

Skup samochodów zabytkowych w Warszawie

Samochód zabytkowy czyli jaki?

Powrót do czasów PRL-u to prawdziwa gratka dla wielu miłośników motoryzacji. Dla takich osób, samochody są pasją, a samochody zabytkowe wręcz relikwią. Dlatego też wiele firm w Warszawie, skupujących samochody, zajmuje się również skupem aut starszych, często klasyków ze swoją wyjątkową historią. Co więcej, tego rodzaju firmy niejednokrotnie szukają właśnie takich perełek motoryzacyjnych, którym będą mogły następnie dać drugie życie.

Skup samochodów zabytkowych w Warszawie

W związku z tym, jeśli posiadacie Państwo stary, zabytkowy samochód i chcecie się go pozbyć, to najlepszą opcją jest właśnie skorzystanie z oferty skupów aut zabytkowych, gdzie uzyskamy rzetelną wycenę oraz sprawiedliwe i szybkie sfinalizowanie transakcji. Najczęściej wystarczy telefon lub wypełnienie formularza, znajdującego się na stronie firmy. Nie musimy się również przejmować kwestiami formalnymi, ponieważ to kupujący w tym przypadku jest odpowiedzialny za przygotowanie umowy i dopilnowanie wszelkich szczegółów. Takie firmy w Warszawie również doskonale wiedzą, że samochód zabytkowy, to naprawdę cenny okaz, dlatego też każda wycena tworzona jest indywidualnie, ze szczególnym uwzględnieniem stanu pojazdu, historii napraw i oczywiście parametrów technicznych. Dzięki tak szczegółowej analizie, żadna ze stron nie będzie mogła czuć się pokrzywdzona, a kwota odkupienia pojazdu będzie satysfakcjonująca zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony.

Samochód zabytkowy – kiedy możemy użyć takiej nazwy?

Wiele osób mówi o danym samochodzie, że jest on zabytkowy, a nawet kolekcjonerski, ale czy tak naprawdę zastanawialiśmy się czy ta osoba ma rację? Czy ma podstawy, by tak nazywać swój samochód? W polskim prawie występują regulacje, które klasyfikują właśnie taki typ pojazdów. Kiedy więc możemy mówić, że mamy do czynienia z samochodem zabytkowym?

Przede wszystkim, jego wiek musi wynosić co najmniej 25 lat. Ponadto taki samochód powinien posiadać co najmniej 75 procent części oryginalnych. Istnieje jednak odstąpienie od reguły. Za auto zabytkowe możemy uznać bowiem również te, nieposiadające jeszcze 25 lat, ale musi być to wówczas egzemplarz unikatowy z racji wyjątkowych rozwiązań konstrukcyjnych, które charakteryzują się przynajmniej jedną z poniżej wymienionych cech:

  • Ma unikalne rozwiązania konstrukcyjne,
  • Posiadana związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi,
  • Samochód został wiernie odtworzony, zgodnie z technologią z okresu jego pierwotnej produkcji,
  • Dokumentuje ważny etap w rozwoju motoryzacji,
  • Był używany przez osoby uznawane powszechnie za wyjątkowo ważne,
  • Posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany na bazie oryginalnych elementów.

Oczywiście poniższe cechy nie mogą być domniemaniem, czy też nie mogą być uznawane bądź też nie, przez nas samych. Spełnienie powyższych kryteriów musi zostać potwierdzone przez eksperta z dziedziny historii motoryzacji oceny pojazdów zabytkowych. Taką osobą jest najczęściej rzeczoznawca techniki samochodowej.

Jak działa skup aut zabytkowych?

Działanie skupu aut używanych, w tym również zabytkowych działa na bardzo prostych i przejrzystych zasadach, co jest jego ogromną zaletą. Często niestety mylimy skupy aut z komisami, bazując na stereotypach i nie bierzemy nawet takiej opcji pod uwagę, obawiając się oszustwa lub próby wykorzystania. Tak naprawdę w przypadku skorzystania z firmy skupującej auto nie ponosimy żadnego ryzyka, a pieniądze za samochód otrzymujemy w całości i od ręki. Wystarczy podpisanie jednej umowy kupna-sprzedaży, podczas gdy cała procedura trwa najczęściej około 30 minut. Takie rozwiązanie jest obecnie bardzo popularną opcją, która maksymalnie odciąża Klienta ze wszystkich formalności, związanych z procedurą oddania i nabycia auta. To w roli skupu jest wykonanie rzetelnej oceny samochodu, wyceny opartej na rynkowych wartościach oraz przygotowanie wszelkich formalności. Wszystko odbywa się na jednym spotkaniu i jeszcze tego samego dnia pieniądze mamy w kieszeni lub na koncie bankowym!

Jak wybrać odpowiedni skup samochodów zabytkowych?

Na pozór wybór dobrego skupy samochodów wydaje się być banalnie prosty i oczywisty. W rzeczywistości bywa z tym różnie i warto posiadać albo zaufany skup aut zabytkowych, albo też posilić się wiedzą w internecie. Tam też możemy znaleźć szereg opinii na forach dyskusyjnych na temat firm działających w naszej najbliższej okolicy. Uważajmy więc na nieuczciwe i nieprofesjonalne firmy, które oferują niezbyt atrakcyjne ceny lub proponują rozliczanie się bez spisywania umowy. Oczywiście takich firm jest bardzo mały odsetek, ale nawet kilka potrafi zepsuć opinię o całym rynku, odstraszając tym samym potencjalnych sprzedających. Wybierajmy najlepiej firmy duże, które liczą się na rynku, znają rynek i mają na swoim koncie wiele transakcji. Takie skupy nie mogą sobie pozwolić na zepsucie pozytywnej opinii, a ponadto zawsze odpowiednio zbadają i wycenią nasz samochód zabytkowy. W rezultacie otrzymamy sprawiedliwą i satysfakcjonującą nas ofertę, a cała transakcja przebiegnie niezwykle sprawnie i szybko.

A może lepiej samochód zabytkowy oddać na złomowisko?

Jeżeli nie chcemy, żeby nasz stary i zabytkowy samochód stał nieużywany w garażu, zwłaszcza w przypadku, gdy cały czas opłacane jest jego ubezpieczenie, to często pierwszą myślą, która się pojawia w naszej głowie, jest oddanie go nie do skupu aut zabytkowych, ale do skupu złomu. Czy jest to dobre rozwiązanie? Spieszymy z odpowiedzią – najczęściej jest to bardzo złe opcja, znacznie gorsza aniżeli sprzedaż samochodu w skupie aut. Dlaczego?

Istnieje wiele powodów, w tym ten dla wielu najważniejszy, czyli zysk. Zysk znacznie większy osiągniemy sprzedając samochód zabytkowy w skupie aut. Oddając auto na złom, musimy się bowiem pogodzić, że cena będzie niesamowicie niska. Specjaliście ze skupu ocenią z kolei jego wartość nie tylko na bazie aktualnej „formy”, ale również spojrzą na potencjał historyczny samochodu. Istnieje wielu pasjonatów, którzy są w stanie zapłacić za dany egzemplarz znacznie więcej niż za samochód o wiele młodszy. Druga kwestia, to dusza takiego samochodu. Oddając go na złom, na dobrą sprawę utylizujemy część motoryzacyjnej historii. Sprzedając z kolei taki samochód w skupie aut, dajemy mu szansę na drugie, często nawet lepsze życie! Wiele osób pozbywając się samochodu, liczy również na to, że oddając go na złom procedura odbędzie się znacznie szybciej, sprawniej i bez żadnych formalności. Nic bardziej mylnego. Oddając samochód zarówno w jedno, jak i drugie miejsce, musimy przejść podobną procedurę, która kończy się podpisaniem umowy i otrzymaniem gotówki.